Afgelopen week heeft BESTSELLER haar deuren geopend tijdens de READY TO WEAR WEEK. Het evenement vond plaats in het BESTSELLER-hoofdkantoor in Amstelveen, waar alle merken gezamenlijk de True to Season-collecties voor de komende zomermaanden presenteerden. Deze week bood een uniek platform om flexibiliteit te tonen in een steeds dynamischere markt, versterkt door een Digital Hub, koffiebar, exclusieve branddeals en nog tal van andere activiteiten.
Time to market
Een van de meest opvallende trends in de afgelopen jaren is de versnelling van de time to market. Deze verschuiving, aangedreven door onder andere nieuwe technologie, Social Media en veranderende consumentengedragingen, heeft grote impact op de hele mode-industrie. Het vermogen om razendsnel op de markt in te spelen door middel van echte express levering, betekent dat er relevante artikelen aangeboden worden die naadloos aansluiten op actuele trends en behoeften. De True to Season-collecties stonden daarom centraal tijdens de READY TO WEAR WEEK, waarbij de levertijd varieert van morgen in huis tot leveringen over 3 maanden.
Elke gast werd in Amstelveen ontvangen door een van de hostesses, die aan de hand van het READY TO WEAR plattegrond de area’s uitlegde waar elke brand stond. Heel BESTSELLER hanteerde een open-house policy, waarbij iedereen welkom was om kennis te maken met elke brand en het aanbod te aanschouwen. Als verlengstuk op de showrooms op het hoofdkantoor is er ook een READY TO WEAR E-magazine ontwikkeld. In dit interactieve magazine kunnen de business partners het True to Season-aanbod bekijken en direct aankopen via BESTSELLER's B2B-inkoopplatform DIRECT.
Digital Hub
In bijna elke branche zijn termen als “Data-Interchange” en “Automatic Replenishment” al langere tijd hot topics, en bij BESTSELLER is dit niet anders. Tijdens de READY TO WEAR WEEK werd daarom naast de koffiebar een Digital Hub opgezet. Hier bood het Digital Team bezoekers de gelegenheid om dieper in de mogelijkheden van automatisering te duiken, vergezeld door een verse kop koffie.
Het integreren van relevante data in gebruiksvriendelijke en slimme tools wordt steeds crucialer. Dit stelt jouw business in staat om op het juiste moment en met de juiste hoeveelheden artikelen aan te vullen, waardoor je automatisch en naadloos kunt inspelen op de behoeften van de eindconsument. BESTSELLER heeft op het gebied van automatisering en automatische aanvulling veel te bieden.
Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om data uit te wisselen via Electronic Data Interchange (EDI) of aan de Co-Managed Inventory (CMI), wat op basis van actuele verkoopdata een ordervoorstel op ons B2B-inkoopplatform genereerd om jouw NOOS-voorraad te optimaliseren. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw business? Bekijk dan BESTSELLER’s Digital Solutions E-magazine, waarin een selectie van de digitale tools altijd up-to-date wordt toegelicht.
Terugkijkend op de afgelopen week, was de READY TO WEAR WEEK een succesvol evenement, die in het teken stond van de belangrijke trends: time to market en digitalisering. BESTSELLER wil iedereen bedanken voor hun komst en we zien jullie graag terug in de (digitale) showroom!
Wil je meer weten over wat digitalisering voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact op met het Digital team van BESTSELLER:
Joey van Hunnik & Justine Anneveld via
Comments