top of page

Q1 UPDATE

November 2021

BESTSELLER NL Wholesale
Behaalde resultaten in Q1 en vooruitblik naar Q2

Performance Update

Behaalde resultaten Q1
en Orderbook Q2

 

__


People update

Our People’s Voice en
MVO dag
 

__


OKR’s Q1 en Q2

Highlight van de
behaalde Key Results
in Q1 en de Objectives
voor Q2

Q1

Update

Ons eerste kwartaal is een feit!

 

Een kwartaal met veel uitdagingen en ook veel kansen. Work hard, play hard want wat hebben we genoten van ons geweldige seminar.

 

Gezamenlijk hebben we met WHS afgesloten op index 100 op ons budget en index 104 versus last year. We hebben 45,8 mio geinvoiced wat goed is voor een derde van ons jaar budget.

Onderstaand zien jullie de split per channel en uiteraard per merk.

 

Bedank voor jullie deelname en input aan ‘Our People’s Voice’ en jullie inzet op onze eerste drie maanden!

 

Serge, Patrice en Marieke

Performance Update​
 

Q1 resultaat (Aug, Sept, Okt)

 

B&M index 98 vs Budget

Partner Ecom index 100 vs Budget

Partner Retail index 111 vs Budget

Picture1.png

Klik op de afbeelding om het te vergoten

Q2 Orderbook (Nov, Dec, Jan)

 

B&M index 114 vs Budget

Partner Ecom orderbook index 166

Partner Retail index 115 vs Budget

​

​

​

Picture2.png

Klik op de afbeelding om het te vergoten

People Update

Our People's Voice

​

Graag willen wij jullie bedanken voor jullie deelname aan Our People’s Voice, gezamenlijk hebben wij een engagement score behaald van 78%, dit houdt een score van gemiddeld meer dan 4 uit 5 sterren in, iets waar we met z’n allen heel trots op mogen zijn!
 

88% van jullie heeft de enquête ingevuld en 30% van jullie heeft daarnaast aanvullende opmerkingen achtergelaten om de gegeven scores te verhelderen. Een hele fijne response rate en ook de extra opmerkingen hebben ons goede inzichten gegeven.

Om overzichtelijk te maken wat wij als BESTSELLER op bedrijfsniveau gaan doen als concrete acties hebben wij een “Our People’s Voice Actieplan” gemaakt. Hierin vinden jullie op basis van onze “Strengts & Oppurtunities” diverse acties. Klik hier om rechtstreeks naar het Our People’s Voice Actieplan te gaan.

​

Uiteraard gaan jullie op korte termijn ook nog met jullie team zitten om op team niveau te kijken naar de uitslag van de OPV en teamacties op te stellen.
 

Nogmaals bedankt voor jullie input en samen maken wij van BESTSELLER een nog fijnere werkplek!  

Picture3.png

MVO dag

​

Als familiebedrijf met een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor onze omgeving staat maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel. Naast onze overall Fashion Forward Strategy en ons ultieme doel: “Bringing Fashion FWD until we are climate positive, fair for all and circular by design” ondersteunen wij ook graag lokale initiatieven op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Om hier als BESTSELLER NL actief ons steentje aan bij te dragen introduceren wij per heden de BESTSELLER NL – Fashion Forward day! Elk team besteedt een (werk)dag per jaar aan een eigen gekozen maatschappelijk initiatief; van het opruimen van de buurt, het houden van inzamelingsactie tot het doen van vrijwilligerswerk en koken voor ouderen. Wat jullie precies gaan doen; it’s up to you! Gebruik jullie fantastische energie om de natuur en mens om ons heen een handje te helpen.
 

Plan de dag in samen met jullie team, deel jullie initiatief op SOME en tag @werkenbijbestseller zodat we niet alleen onze collega’s maar ook de mensen om ons heen kunnen inspireren en motiveren!

OKR'S Q1 en Q2

De jaarstrategie voor dit boekjaar is gebaseerd op drie pilaren CULTURE, FUTURE en TARGET. Per kwartaal worden Business OKR’s per pilaar vastgesteld. Onderstaand een aantal highlights van de behaalde resultaten in Q1.

 

In Q1 van dit boekjaar hebben we de DRIVE IN FASHION DAYS
georganiseerd. Een OFFLINE event gelinkt aan de ONLINE FASHION WEEK. Vanuit de auto, met headphones op, verrasten we onze klanten met een energieke modeshow en inspirerende sprekers op het podium op de parkeerplaats. Na de modeshow ging het event verder in de showrooms waar zowel de collecties van de modeshow als aanvullende Express en Stock met succes verkocht werd.

Ook is de Sustainabilty Masterclass tot stand gekomen.
Een informatieve masterclass met praktische
Tips & Tricks voor ons en onze klanten. De eerste
masterclass wordt gegeven op 18 november.

De behaalde resultaten uit Q1 worden in jullie
teameetings verder besproken.

​

Onderstaand de Objectives voor Q2  per pilaar.           

KMK-47.jpg

OKR'S Q2

Tijdens de managers Q-meeting op 25 oktober zijn de business OKRs voor Q2 gezamenlijk opgesteld.

​

In jullie team updates nemen jullie managers deze met jullie door. In de maanden November, December en Januari gaan wij hard aan het werk om deze OKR’s met bijhorende Key results gezamenlijk te behalen.

Untitled design.jpg
bottom of page