Een nieuwe richting, een nieuwe uitdrukking, een nieuwe SELECTED. Deze augustus, herdefinieert het Deense modemerk een groot deel van hun bedrijf. Er is onder andere opnieuw nagedacht over het concept ‘tailored’, om dit toegankelijk te maken voor iedereen.

Waardeer de klassiekers. Blijf scherp. Kleed je goed. Volgens SELECTED zit er veel waarde in het kennen van de klassiekers. Je kennis aanscherpen en moderne inspiratie combineren met tijdloos vakmanschap. Vastbesloten om niet elke trend te volgen, pleit het merk in plaats daarvan voor een gevoel voor stijl. Herpositionering van het unieke merk op het snijvlak van mode en cultuur.
“We herdefiniëren ons merk om het vooruit te helpen. Om ons naar een nieuw niveau te tillen, tussen de beste merken. Waar we horen. We zijn erg trots om een nieuwe SELECTED te lanceren ”, zegt Peter Kristiansen, SELECTED Brand Director. "Als modemerk geven we toe dat we verre van perfect zijn, maar elke dag proberen we het beter te doen, toegewijd aan het maken van betere keuzes in ons bedrijf.

Onze Responsibly Crafted merkfilosofie begeleidt ons bij alles wat we doen - van leveranciersselectie, kledingdetails, visuele identiteit, marketingmateriaal, verpakkingen, evenementen en samenwerkingen. We streven naar kwaliteit boven kwantiteit, daarom staat duurzaamheid bij ons hoog in het vaandel. Het is een belofte om in onze dagelijkse activiteiten te werken met duurzame vezelselectie en materiaalinnovatie”, voegt Peter toe.
De nieuwe en aankomende collecties zijn ontworpen rond tijdloze items van hoge kwaliteit. Duurzaam, stijlvol en altijd relevant. Nooit uit de mode. Elke collectie is ontworpen om te passen bij de opnieuw gedefinieerde architectuur van het merk, opgesplitst in vier lifestyles: Tailored Black, Tailored Grey, Tailored Blue en Tailored White.
F / H. A MODERN MONOGRAM.
Het dooslogo. Het moderne monogram. Een enkel symbool. SELECTED herontwerpt niet alleen hun logo, ze voegen ook een modern monogram toe. F / H. Synoniem voor moderne inspiratie en tijdloos vakmanschap. Direct herkenbaar. Ongecompliceerd en tijdloos. De nieuwe identiteit wordt in augustus gelanceerd op www.selected.com en de komende maanden in de winkels.
