

Geïnspireerd door de natuur en spinnenwebben, toont deze samenwerking een geheel nieuwe manier om textielvezels te creëren. Het resultaat is een statement stuk van BESTSELLER's herenkleding merk JACK & JONES. Twee jaar geleden begon BESTSELLER een vruchtbare samenwerking met het Finse materiaalinnovatiebedrijf Spinnova, als een van de vroege adapters van hun nieuwe vezel.

De samenwerking wordt gefaciliteerd door BESTSELLER Innovation, dat zich richt op nieuwe low-impact circulaire materialen, betere productie, nieuwe businessmodellen en slimmere manieren van produceren.
“At JACK & JONES we push ourselves to innovate and explore processes and materials with a lower impact on the environment. In Spinnova we found a strong partner to step up,” vertelt Elena Osenbrüg, JACK & JONES’ Sustainability Responsible.
“After visiting their mill in Finland, seeing how pristine the fibre production is, and after close work with our buying team to create a statement piece, I’m excited to see the first JACK & JONES product made with SPINNOVA® fibre on market.

Het eerste product gemaakt met SPINNOVA®-vezels, een broek van JACK & JONES, wordt vandaag gelanceert. De ongerepte vezel van Spinnova is gemaakt van hout zonder schadelijke chemicaliën. De baanbrekende technologie garandeert bijna nul waterverbruik en minimale CO2-uitstoot en zorgt tegelijkertijd voor de aanraking en gevoel van natuurlijke vezels.

De broek is gemaakt van 20% SPINNOVA®-vezel en 50% biologisch katoen. De overige 30% is afkomstig via het massabalanssysteem van Better Cotton.
“BESTSELLER is one of our long-term brand partners and we are glad to be an integral part of their ambitious sustainability strategy, Fashion FWD, in the 70 markets they operate. That’s why it’s great to get to see the launch of their first product with SPINNOVA® fibre that is now available for all their consumers,” zegt Spinnova’s CEO Kim Poulsen
“Seeing an innovation reach a commercial level in BESTSELLER – and with our brand JACK & JONES – is simply amazing each and every time. That’s exactly what we strive for and are working hard to achieve,” zegt Camilla Skjønning Jørgensen, BESTSELLER’s Innovation Manager
“We believe in Spinnova and see them as a highly promising material innovator that we plan to use much more in coming collections.”

Spinnova en BESTSELLER zijn aan elkaar voorgesteld door het Fashion for Good-initiatief dat werkt als een matchmaker voor merken en innovators.

Spinnova werkt nu aan een commerciële opschaling met een aantal merkeigenaren die zich inzetten voor een langdurige samenwerking. Deze productlancering is een integraal onderdeel van Spinnova's commercialiseringsreis.

Spinnova heeft prijzen ontvangen van onder meer the Fast Copmpany, ISPO, Scandinavian Outdoor, ANDAM, Monocle en Marie Claire VK.