BESTSELLER DONEERT AAN BANGLADESH

Sinds 2015 heeft BESTSELLER Foundation bijna 27 miljoen euro geïnvesteerd en gedoneerd aan initiatieven voor blijvende verandering en duurzame verbeteringen. Dit jaar hebben BESTSELLER en BESTSELLER Foundation wederom hun krachten gebundeld. Samen hebben zij een bedrag van 470 duizend euro vrijgemaakt om te doneren aan Bangladesh. Dit speciale gebaar is een onderdeel van het nieuwjaarsgeschenk voor 2022, naast de jaarlijkse geschenken voor collega’s. De donatie zal verdeeld worden onder vier lokale organisaties die zich actief inzetten om de effecten van COVID-19 in Bangladesh tegen te gaan.


Ongeveer een derde van BESTSELLER’s producten wordt geproduceerd in Bangladesh. Hierdoor heeft Bangladesh een cruciale rol in BESTSELLER’s toeleveringsketen. Door deze donatie te maken, draagt BESTSELLER haar steentje bij aan het uitrollen van vaccinatie-, educatieve- en sociale programma’s door het hele land.


“Bangladesh is een van de landen die erg hard is getroffen door de pandemie. Niet alleen specifiek COVID-19, maar ook de naweeën, die hebben geleid tot de sluiting van onderwijsinstellingen en gezinsondersteunende diensten, wat voor veel mensen van cruciaal belang kan zijn. We willen proberen dat te veranderen, dus naast ons reguliere werk om op lange termijn een verschil te maken voor het land, doen we deze donatie ook", zegt Michael W. Schultze, Global Supply Chain Director, BESTSELLER.


BESTSELLER Foundation heeft vier lokale organisaties geïdentificeerd om de donatie te delen: de Bangladesh Garment Manufacturers and Exporters Association (BGMEA), JAAGO Foundation, UCEP Bangladesh en Bangladesh Legal Aid and Services. Alle vier de organisaties zetten zich in voor een beter leven voor de mensen in Bangladesh en bereiken dus ook de duizenden mensen die werkzaam zijn in de textielindustrie van Bangladesh.

“Deze donatie zal voor veel mensen het verschil maken. Het is belangrijk dat het vaccinatieprogramma van Bangladesh een boost krijgt en daarom bieden we daar concrete steun, terwijl de donatie ook gericht is op onderwijs, wat kan bijdragen aan het herstel van het land van een zeer uitdagende pandemie. Bangladesh wordt zwaar getroffen en deze donatie zal niet alles oplossen, maar we zijn ervan overtuigd dat het naast andere bemoedigende bijdragen een positieve impact kan hebben”, zegt Jannek Hagen, algemeen directeur van BESTSELLER Foundation.


ONTDEK WELKE INTIATIEVEN BESTSELLER FOUNDATION NOG MEER ONDERSTEUND


BESTSELLER FOUNDATION


 


11 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven