BESTSELLER Circular Design Challenge 2022

Circulariteit in de spotlight bij BESTSELLER's Fashion Week


Deze week gaat Copenhagen Fashion Week weer van start en begint de verkoop van de lente- en zomercollecties voor 2023.


Naast sales en trends, is er zo wel nationaal als internationaal ook steeds meer aandacht voor duurzaamheid en circulariteit.


Als het grootste modebedrijf van Denemarken wil BESTSELLER hier aan bijdragen met verschillende initiatieven gericht op circulariteit.






Een wedstrijd met circulaire capsules


Sinds januari zijn BESTSELLER’s designers en product developers begonnen met het creëren van circulaire capsules, welke tijdens de Circular Design Challenge 2022 worden gepresenteerd.


Een jury bestaande uit vertegenwoordigers van Global Fashion Agenda, Zalando, Lifestyle & Design Cluster en Design School Kolding zal de capsules beoordelen en een winnaar nomineren.


Daarnaast zullen de capsules verkrijgbaar zijn gedurende CPHFW.




Tentoonstelling gefocust op circulariteit




In de dagen na het evenement wordt BESTSELLER's Circular Design Challenge in Lokomotivværkstedet omgevormd tot een educatieve circulaire tentoonstelling die open en gratis is voor iedereen die geïnteresseerd is.


Op de tentoonstelling zijn de circulaire capsules te zien en zijn er gratis kopieën van BESTSELLER’s Circular Design Guide beschikbaar.






Circular Fashion & Textile Days



Daarnaast zal BESTSELLER’s merk SELECTED ook deelnemen aan een andere tentoonstelling waar circulariteit centraal staat. SELECTED exposeert tijdens Circular Fashion & Textile Days in Bella Center, georganiseerd door Lifestyle & Design Cluster en CIFF (Copenhagen International Fashion Fair).


Hier worden circulaire voorbeelden gepresenteerd van Deense modebedrijven die voorop lopen in de groene transitie.






Nice to know

  • 9 BESTSELLER merken nemen dit jaar deel in de Circular Design Challenge: JACK & JONES, LIL ’ATELIER, NAME IT, NOISY MAY, OBJECT, PIECES, SELECTED FEMME / HOMME, VILA.

  • Het evenement en de tentoonstellingen zijn gebaseerd op BESTSELLER's Circular Design Guide. De guide is tot stand gekomen in samenwerking met onder meer Design School Kolding, een partner in het ReSuit-project – waar BESTSELLER ook een partner is. ReSuit, geleid door het Deense Technologisch Instituut en ondersteund door het Innovatiefonds, heeft een aantal belangrijke spelers samengebracht om de grenzen van modeontwerp, recyclingtechnologieën en consumentengedrag te verleggen.

  • Circular Design Challenge is eveneens geïnitieerd als onderdeel van ReSuit en de ultieme ambitie van BESTSELLER om 'circular by design' te worden.

  • De circulaire designtentoonstelling van BESTSELLER is te bezoeken op: Lokomotivværkstedet, Otto Busses Vej 5A, 2450 Kopenhagen. Open van 9.00-19.00 woensdag 10 augustus en donderdag 11 augustus, evenals van 9.00-16.00 op vrijdag 12 augustus.

1 weergave

Recente blogposts

Alles weergeven