top of page

OUR PURPOSE

Fashion FWD is de ambitieuze strategie van BESTSELLER die duurzaamheid centraal stelt in haar manier van zakendoen. BESTSELLER wilt haar steentje bijdragen aan de transformatie naar een duurzamere realiteit.

​

Lees op deze pagina verder over duurzaamheid binnen BESTSELLER en haar Fashion FWD strategie.

BRINGING FASHION FWD UNTIL WE ARE CLIMATE POSITIVE, FAIR FOR ALL AND CIRCULAR BY DESIGN

BESTSELLER_ongoing_original_4Y0A7479.jpg

CLIMATE POSITIVE

Our business will have a positive impact on our planet’s climate across our value chain by removing more greenhouse gases than we emit.

FAIR FOR ALL

We will empower jobs that are safe, protect human rights and provide fair incomes and opportunities for all.

CIRCULAR BY DESIGN

To minimise waste and keep resources in use, we prioritise efficiency and reuse of resources at every level, from fibres to water.

BESTSELLER_ongoing_original_4Y0A7623.jpg

Duurzaamheid binnen BESTSELLER​

BRINGING SUSTAINABLE FASHION FORWARD

BESTSELLER streeft naar voortdurende groei en het behoud van haar concurrentievoordeel. Duurzaamheid heeft invloed op elk aspect binnen onze waardenketen: van de materialen die wij kiezen tot de milieu- en sociale impact in de productiefase tot afval na consumptie. De combinatie van steeds strengere duurzaamheidswetten voor de textielindustrie, schaarse middelen en meer transparantie leidt er toe dat BESTSELLER een ambitieuze benadering van duurzaamheid moet toepassen om te blijven groeien en concurrerend te blijven.

​

FASHION FWD STRATEGIE

​

BESTSELLER wilt de reis van mode naar een duurzamere realiteit versnellen. Onze branche heeft een enorme impact. Door klimaatverandering tegen te gaan, hulpbronnen efficiënt te gebruiken en mensenrechten te beschermen, kunnen bedrijven een positieve kracht zijn achter verandering. BESTSELLER wilt meer actie ondernemen en sneller vooruitgang boeken.

​

Onze ultieme ambitie is; het uitvoeren van Fashion FWD totdat wij klimaatpositief, eerlijk voor iedereen en zo circulair mogelijk zijn. Het geeft de richting aan onze strategie, onze doelen en de actie die wij ondernemen om zo snel mogelijk, zo duurzaam mogelijk te worden.

Sinds BESTSELLER in het jaar 2000 haar eerste gedragscode heeft vastgelegd, is er grote vooruitgang geboekt op de gebieden: sociale arbeid, chemisch beheer en het gebruik van duurzamere materialen. Echter is het nu tijd om te versnellen. Onze nieuwe Fashion FWD-strategie benadrukt de behoefte aan actie op het gebied van duurzaamheid.

LEES MEER OVER DUURZAAMHEID BINNEN BESTSELLER

bottom of page